از بارزترین بخش‌های یک برنامه بازاریابی و پویش فروش این است که برای نمایش و معرفی محصول یا خدمات از چه ابزاری استفاده شود و به سخنی دیگر این‌که از چه وسائلی با بهترین بهره وری و پایین ترین قیمت استفاده شود. بسیاری از برنامه‌های بازاریابی و فروش از نظر کارفرما تایید نمی‌شوند یا اگر به مرحلۀ اجرا برسند به هدف از پیش برنامه ریزی شده نمی‌رسند و برای کارفرمای توجیه اقتصادی خود را از دست می دهند  فقط و فقط به خاطر این که هزینه‌های برآورد شده زیاد و غیر قابل عملیاتی بوده‌اند. که این موضوع عمدتا به دلیل نشناختن ابزارهای مختلف و متنوع نمایش و ارائه محصول است.

 برای مثال محتمل است که بخشی از برنامۀ بازاریابی هر شرکت یا برند مبتنی بر ارائه و نمایش محصول در شکل استندهای تبلیغاتی باشد. با این اوصاف کسی که کمپین بازاربابی را طراحی و توسعه می دهد بایددر ابتدا از انواع استندهای نمایشگاهی مطلع باشد و سپس قادر باشد از بین انواع متفاوت مدیای چاپ، بهترین، با کیفیت ترین و مقرون به صرفه ترین را گزینش کند. 

اینجا و در این مطلب در نظر داریم انواع  استند  تبلیغاتی و چاپ استند تبلیغاتی و نمایشگاهی را به همراه قیمت‌ استند و نحوه خرید استند تبلیغاتی و نمایشگاهی را به اطلاع شما برسانیم تا بتوانید مقرون به صرفه ترین استند تبلیغاتی که برای مصرف شما مناسب باشد را انتخاب کنید.

 نوع استند تبلیغاتی‌ای که می‌خواهید استفاده کنید تابعی از دو متغیر است

اول مکانی که قرار است استند در آن جا استفاده شود و دوم برند و محصولی که می خواهید تبلیغ آن روی استند چاپ شود.

   

استند تبلیغاتی و نمایشگاهی مد نظرتان کجا قرار است مورد استفاده قرار بگیرد؟

بدون توجه به این که چه برند یا محصول یا خدماتی را می خواهید بر روی استند تبلیغ کنید بیایید فقط  از نظر مکانی به انتخاب استند نمایشگاهی و نوع چاپ استند آن توجه کنیم. این موضوع مهم باید مورد توجه قرار بگیرد  که استند مورد نظر قرار است در خارج از فضای سربسته یا محیط آزاد قرار است  مورد استفاده قرار بگیرد یا در فضای داخل؟

در صورت لزوم به قرار گرفتن استند در فضای خارجی انتخاب نوع استند و نوع چاپ استند محدود به یک نوع استند و حداکثر سه نوع مختلف چاپ می‌شود.

در فضاهای خارجی به علت رفت و آمد و همچین بودن در معرض باد، باران و نور شدید آفتاب استفاده از استند رول آپ پایه پهن توصیه می‌شود. همین‌طور به همین دلایل بهتر از از انواع چاپ فضای خارجی برای چاپ استند بهره گرفت. مدیاهایی مثل بنر، سولیت، پی وی سی و سولیت گری بک مدیایی هستند که مناسب فضای خارجی هستند و در صورت چاپ اکو سالونت که با کیفیت ترین نوع چاپ با بیشترین ماندگاری است این نوع استند هزینه‌ای حدود ۱۱۰ تا ۱۵۰ هزار تومن در برخواهد داشت. اندازه استند رول آپ پایه پهن در حالت استاندارد ۸۵*۲۰۰ است که بنابر نیاز قابلیت ساخت استندهایی در ابعاد بالاتر یا پایین‌تر وجود دارد.  

اگر نیاز به استفاده از استند در فضاهای داخلی و سربسته باشد گزینه‌های متنوعی پیش روی ماست.

اگر بخواهیم از استند فقط جهت اطلاع رسانی استفاده کنیم و در ضمن هزینه‌ی کمتری برایمان داشته باشد از پایه استند های ایکس فلکه ای می توانیم بهره بگیریم که برای چاپ هم دو حالت مختلف قابل استفاده است. الف) چاپ فضای داخلی شامل چاپ روی کتد به همراه روکش لمینیت براق یا مات ب)چاپ روی بنر با دو کیفیتِ بنر آتدور و بنر ایندور.

اندازه استاندارد استندهای ایستاده ایکس یا فلکه ای ۲۰۰*۹۰ و ۶۰*۱۷۰ است که هزینه استند ۶۰*۱۷۰ با چاپ کتد و لمینیت ۷۰تا ۹۵ هزارتومان است و هزینه استند ۲۰۰*۹۰ با چاپ کتد و لمینیت ۷۰ تا ۱۲۵هزارتومان است. و در صورتی که بخواهیم هزینه‌ی کمتری داشته باشیم می توان چاپ استند را بر روی بنر انجام داد که در این صورت هزینه‌ی استند تقریباً ۲۵% کمتر خواهد شد.

برای مشاهده قیمت دقیق انواع استند ایکس تبلیغاتی اینجا را کلیک کنید

استند ایکس ایستاده فلکه ای را در مراکزی مثل بانک‌ها، سازمان‌های دولتی و مراکز عمومی و اداری با اهداف اطلاع رسانی می‌توان استفاده کرد.

در صورتی که استند قرارباشد در فضای داخلی مورد استفاده قرار بگیرد و محصول یا خدمت یا برندی بر روی آن تبلیغ شود می توان از استند رول آپ پایه باریک هم استفاده کرد که از نظر ظاهری شیک تر از استند فلکه ای نوع ایکس است و جلوه‌ی خاصی به تبلیغ می‌دهد. و می‌توان از چاپ پلات و لمینیت، بنر، سولیت، پی وی سی یا سولیت گری بک برای چاپ استند رول آپ استفاده کرد. این نوع استند هزینه ای بین ۹۵ تا۱۲۵ هزارتومان خواهد داشت.

انتخاب نوع استند با توجه به برند و محصول مورد تبلیغ

فارغ از این که استند را براساس محل استفاده انتخاب کنیم باید به پارامترهای دیگری هم توجه شود. از آنجایی که استند علاوه بر این که ابزاری برای تبلیغ است خود مدل استند و نوع طراحی و چاپ آن می تواند در ارائه تصویر از برند تبلیغ شده به مخاطب موثر باشد.

پارامترهایی مثل نوع و کلاس برند، محصول یا خدمات و مخاطبی که تحت تاثیر استند و پیام تبلیغاتی آن است در انتخاب نوع استند بسیار موثر و مهم هستند.

به عنوان مثال در صورتی که استند قرار است به تبلیغ و پروموت برندی با مخاطبینی از کلاس خاصی هستند حتما باید از با کیفیت ترین و شکیل ترین نوع استند و بهترین نوع چاپ استفاده شود که پیشنهاد ما استفاده از استند رول آپ پایه پهن با چاپ کتد و لمینیت یا چاپ سولیت گری بک بر روی آن است. در این حالت استند هزینه ای بین ۱۹۰ تا ۲۲۰ هزار تومان خواهد داشت.

برای مشاهده انواع قیمت انواع استند رول آپ اینجا را کلیک کنید

در تمام حالت‌های بررسی شده باید به این نکته توجه شود که نوع طراحی و المان های گرافیکی در اثربخشی پیام تبلیغاتی موثر خواهد بود.

در این مقاله سعی کردیم به ساده ترین حالت، انواع استندهای تبلیغاتی را معرفی و راهنمایی برای انتخاب بهینه به فعالین تبلیغاتی ارائه بدهیم.

.ما در فوری چاپ آماده ارائه انواع خدمات و محصولات شامل تولید و ساخت انواع سازه تبلیغاتی و خدمات چاپ لارج فرمت به مشتریان و همکاران هستیم.

برگرفته از سایت مهرگان رسانه: www.printstand.ir

عنوان مقاله: راهنمای انتخاب استند تبلیغاتی

توضیحات کوتاه: در این مطلب به بررسی انواع استند های تبلیغاتی و نمایشگاهی پرداختیم و با بیان تفاوت ها و مقایسه ویژگی های هر کدام، راهنمایی کامل جهت انتخاب استند تبلیغاتی مناسب با نیاز شما ارائه داده ایم

لوگو انتشار دهنده:

در حال ارسال
نظرات کاربر
۵ (۲ رای)
امتیازات نظرات ۰ (۰ امتیاز)
advanced-floating-content-close-btn

ارسال فایل