همۀ ما دوست داریم فضای زندگی و محل کارمان، جایی دلپذیر و هماهنگ با خلقیاتمان باشد. همۀ‌ ما هنر را دوست داریم و تابلوهای نقاشی به‌عنوان نمادی از هنر، روح و روان ما را می‌نوازد و محیط زندگی ما را با زیبایی خود می‌آراید.

حتما شما هم دوست دارید که یکی از تابلوهای مشهور تاریخ نقاشی را بر روی دیوار خانه یا محل کار خود داشته باشید یکی از آثار ون‌گوگ یا مونه یا داوینچی یا پیکاسو صدها هنرمند سرشناس دیگر. اما خبر بد این است که از هر تابلوی نقاشی فقط یک نسخه وجود دارد که آن هم یا بر دیوار موزه‌ای مشهور آویخته شده یا در گنجینۀ یک کلکسیونر جا خوش کرده است. پس من و شما هم مانند هزاران و صدها هزار نفر دیگر در سراسر جهان دستمان به آن تابلو نمی‌رسد.

البته از آثار معروف نقاشی صدها نمونه کپی هم وجود دارد که بسته به مهارت کپی‌کار و شباهت به اثر اصلی، ارزش متفاوتی دارند. از تابلوهای کپی که با قیمت‌های بالایی خرید و فروش می‌شود تا کپی‌های ضعیف و بی‌کیفیت که با قیمت‌های کمتر قابل خریداری هستند اما بهتر است  دیوارهای خانه‌تان لخت باشد تا این که از این کپی‌های بی‌کیفیت استفاده کنید.

راه حل چیست؟

اینجاست که صنعت چاپ به کمک می‌آید. یک راه دیگر و مرسوم در سراسر دنیا هم این است که تصویری اسکن شده از روی نقاشی‌های مشهور بر روی پارچه بوم (کنواس) چاپ شود و در نهایت در قابی زیبا نصب گردد تا نمونه‌ای بسیار شبیه به آن نقاشی که دوست دارید، را در اختیار داشته باشید.

اما در همین کار هم درجات مختلفی از کیفیت وجود دارد. اینجا دیگر باید دقت کنید که بهترین نوع چاپ را روی بهترین نوع پارچه کنواس در اختیار داشته باشید.

نوع چاپی که روی پارچه بوم انجام می‌شود باید چاپ با کیفیت بالا با استفاده از جوهر با ماندگاری بالا و الزاماً جوهر ضد آب باشد. ضمن این که قابلیت چاپ در ابعاد بالا هم وجود داشته باشد. چاپ اکوسالونت آن چاپی است که تمام ویژگی‌های فوق را دارد. دستگاه چاپ اکوسالونت با این که از خانواده دستگاه‌های چاپ فضای خارجی است. در این سیستم چاپ به دلیل وجود هدهای قدرتمند با رزولوشن بسیار بالا، تمام جزییات تصویر بر روی مادۀ قابل چاپ منتقل می‌شود. مزیت دیگر چاپ اکوسالونت این است که ماندگاری بالایی دارد و جوهری که در این دستگاه استفاده می‌شود هم ماندگاری بالایی دارد و هم از مواد دوستدار محیط زیست ساخته شده است.

اما در مورد پارچه بوم؛ ماده اصلی و مهم برای نقاشی، پارچه بوم است که از گذشته تابه‌حال، کیفیت آن مهم بوده است. هنرمندان به دنبال پارچه بومی هستند که منعکس کنندۀ رنگ‌های واقعی باشد و در ضمن ماندگاری بالا داشته باشد. اما برای چاپ روی بوم علاوه بر این ویژگی‌ها مهم است که پارچه بوم از موادی ساخته شده باشد که رنگ‌های چاپ رو به خود جذب نکند و رنگ‌های واقعی را نشان بدهد.

نکته بعدی کلاف و چارچوبی است که بوم چاپ شده روی آن نصب و به اصطلاح کشیده می‌شود. این چارچوب می‌باید استحکام خوبی داشته باشد تا حالت تابلو تا مدت زیادی حفظ شود و پارچه بوم بر روی آن چروکیده نشود.

ما در فوری چاپ چه می‌کنیم؟

در فوری چاپ، با دستگاه اکوسالونت با هد اپسون بهترین کیفیت فایل بر روی پارچه بوم منتقل می‌شود. پارچه بومی که اختصاصی برای این نوع چاپ تولید شده و ضمن ماندگاری بالا نه براق است و نه مات. تصویر بر روی آن نزدیک‌ترین حالت به فایل اصلی خواهد بود و تصنعی به نظر نمی‌رسد. در آخر هم این بوم چاپ شده، بر روی کلافی از جنس ام دی اف کشیده می‌شود که بسیار مستحکم است و تا سال‌ها تابلو حالت اولیۀ‌ خود را حفط خواهد کرد.

اگر شما هم می‌خواهید محیط زندگی یا کار خود را با یکی از طرح‌های اختصاصی ما تزیین کنید یا دوست دارید طرح و عکس شخصی و مورد نظر خود را بر روی بوم نقاشی داشته باشد با ما تماس بگیرید و کار با افراد حرفه‌ای را  تجربه کنید.

در حال ارسال
نظرات کاربر
۵ (۱ رای)

ارسال فایل