قدرت بازاریابی سنتی در عصر دیجیتال

وقتی به بازاریابی فکر می‌کنید، اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد چیست؟ آیا به تبلیغاتی که  امروز در راه برگشت از سرکار روی بیلبورد دیدید فکر می‌کنید یا به تبلیغی که دیشب در تلویزیون تماشا کردید یا پست تبلیغاتی که در اینستاگرام به آن برخوردید؟ بازاریابی می‌تواند هر کدام از این موارد باشد.

بازاریابی دیجیتال امروزه آنقدر باسرعت رشد می‌کند که اگر بگوییم با یک کلیک در وب می‌توانیم به همه چیز دسترسی پیدا کنیم بیراه نگفته‌ایم. پس سوالی که برایمان پیش می‌آید این است: آیا تبلیغات به روش سنتی هنوز اهمیتی دارد؟

با اینکه دیجیتال سرعت بازاریابی محصولات و خدمات را بیشتر کرده و امکان دسترسی به مخاطبان بیشتر را برایمان فراهم کرده، امروزه بازاریابی سنتی هنوز هم جای خودش را دارد. برای اینکه یک کسب‌وکار موفق شود یا به تمام مشتریان احتمالی دست پیدا کند، شاید فکر کنید کافی است تبلیغات را در وب و در معرض دید کسانی قرار دهید که در اینترنت پرسه می‌زنند. با این حال بازاریابی سنتی هنوز هم می‌تواند محصول یا خدمات شما را به تعداد زیادی از افراد معرفی کند؛ کسانی که در شبکه‌های اجتماعی فعال نیستند یا اینکه خودشان را غرق دران ها نکرده‌اند. تلویزیون، رادیو، سینما، روزنامه‌ها و تبلیغات خیابانی چند مورد از مهم‌ترین ابزار بازاریابی و تبلیغات سنتی هستند که هر کدام ویژگی خاص خودشان را دارند و می‌توانند فرایند بازاریابی شما را تقویت کنند.

در اینجا به چند مورد از مزایای بازاریابی‌های سنتی اشاره می‌کنیم:

بگذارید به چند تا از مزیت‌های بازاریابی سنتی نگاهی بیندازیم و توضیح دهیم که چرا باید حتماً در این نوع بازاریابی سرمایه‌گذری کنید.

  • عدم محدودیت در تعداد

بازاریابی بهره‌ور یعنی این که بتوانیم با کمترین هزینه، بیشترین تعداد مخاطب را جذب کنیم و بیشترین سود را به دست بیاوریم. جذب چنین جمعیت زیادی دشوار است اما کمپین‌های تبلیغاتی غیراینترنتی خیلی برای این کار مفیدند. بیلبوردها، پوسترهای تبلیغاتی و بروشورهای تبلیغاتی، صرف نظر از «ارتباطاتشان» هنوز هم توانایی جذب مخاطبان بسیاری را دارند.

همچنین با توجه به اینکه امروز ۹۰ درصد از مخاطبانتان فقط بر تبلیغت اینترنتی تمرکز دارند، برند شما می‌تواند با بازاریابی سنتی در بازار کار بدرخشد.

  • مقرون به صرفه بودن

از آنجایی که در رسانه‌های چاپی مانند روزنامه و مجله می‌توانید مقدار زیادی اطلاعات را در فضای کوچکی جا دهید، این رسانه‌ها یکی از ارزان‌قیمت‌ترین و بهترین استراتژی‌های بازاریابی غیراینترنتی هستند. بر خلاف تبلیغات پولی اینترنتی (که به ازای هر کلیک مشتریان احتمالی پولی از شما دریافت می‌شود)، سفارش انبوه تبلیغات چاپی مانند بروشورها، دفترچه‌ها و کارت پستال‌های تبلیغاتی هزینه کمتری دارد. علاوه بر این، می‌شود چندین بار از طرح یک تبلیغات چاپی استفاده کرد . حتی بعداً می‌توانید آن طرح را در تبلیغات دیجیتالی‌تان هم به کار ببرید.

  • بازاریابی همزمان

تابه‌حال به یک بیل برد و بارکدهای زیر آن توجه کرده‌اید؟ به این کدها کد QR می گویند زیرا می‌توانند بین تبلیغات آفلاین و آنلاین ارتباط برقرار کنند. با قرار دادن این QR کدها روی آگهی‌های تبلیغاتی، بروشورها و پوستر ها، افراد می‌توانند خیلی راحت به شبکه‌های اجتماعی شما هم دسترسی پیدا کنند. پس به این طریق می‌توانید بدون تولید محتوای جدید یا پست گذاشتن، برای فیس‌بوک یا اینستاگرامتان فالوور جذب کنید.

در دنیای امروزه که همه چیز حول بهینه‌سازی موتورهای جستجو می‌چرخد، به نظر می‌رسد این تکنیک‌ها از مد افتاده باشند اما حتماً دلیلی دارد که هنوز از آن‌ها استفاده می‌شود؛ دلیل آن هم این است که هنوز کار می‌کنند!

  • چاپ لارج فرمت در بازاریابی برون‌گرا

اگر در بازاریابی دیجیتال فعالیت کرده باشید حتما می دانید که یکی از مهم‌تری بخش های بازارسابی دیجیتال (digital marketing) است. بازاریابی دیجیتال به طور خلاصه و در یک نگاه مجموعه فعالیت هایی است که مخاطب را به سمت سایت یا صفحه یا اپلیکیشن شما هدایت می کند. در بسیاری از مواقع برای اثربخشی بیشتر و جلب تعدا بیشتری مخاطب لارم است برای تبلیغات دیجیتال از ابزارهای سنتی مثل بیل برد و استند های نمایشگاهی و سازه های نمایشگاهی استفاده می شود. در این زمینه حتما لازم است از چاپ لارج فرمت مثل چاپ بنر، چاپ سولیت و چاپ پلات و لمینیت استفاده کرد.

در حال ارسال
نظرات کاربر
۵ (۱ رای)

ارسال فایل