پنج نکته و ترفند برای تولید محتوای قابل گسترش

اگر یک بازاریاب اینترنتی هستید یا شخصی هستید که دوست دارید همۀ مردم دنیا ویدئوی یوتیوبتان را ببینند، مطالب بلاگتان را بخوانند یا عکس‌هایتان را با دیگران به اشتراک بگذارند پس حتماً عاشق اصطلاح «قابل گسترش» هستید. حجم محتواهایی که هر روزه در فضای دیجیتال آپلود می‌شود آن‌قدر زیاد است که اصلاً نمی‌توان میزان آن‌ را تخمین زد اما یک مسئله قطعی وجود دارد؛ برای اینکه محتوای شما شانس قابل گسترش بودن را داشته باشد، باید بهترین عملکرد را داشته باشید. اگر می‌خواهید در کل سطح جهان بازدید داشته باشید باید برایش تلاش کنید، خلاق باشید و تا جایی که می‌توانید راه‌های جدید را امتحان کنید.

در اینجا پنج نکته برایتان آورده‌ام که به کمک آن‌ها محتوایتان می‌تواند بین انبوه محتواهای دیگر بدرخشد و با هدف «گسترش یافتن» تغییر کند.

  1. محتوای بحث‌برانگیز خلاق تولید کنید

بعضی از افراد از ترس اینکه مبادا به مخاطبان هدفشان توهین کنند، از تولید محتواهای بحث‌برانگیز کناره‌گیری می‌کنند اما اگر مطلبی بنویسید که افرادی با آن موافق نباشند، مطمئن باشد درست به همان اندازه افرادی وجود خواهند داشت که با شما موافق باشند. فقط کافی است یک سوژه مرتبط را به عنوان خبر انتخاب کنید، به هر روشی که می‌توانید آن را به کسب‌وکار خودتان ربط دهید و محتوای بحث‌برانگیزتان را تولید کنید. مردم بیشتر به عقاید افراد واکنش نشان می‌دهند تا مقاله‌هایی که هر دو طرف سکه را تعریف می‌کنند. دلیل آن هم این است که عقیده شخصی شما باعث می‌شود افراد بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند و همچنین آن‌هایی که افکارشان با شما یکی است می‌فهمند که تنها نیستند و خیلی‌ها مثل آن‌ها فکر می‌کنند.

  1. خاص باشید

اینکه درمورد مسئله‌ای صحبت کنید که همه درباره آن حرف می‌زنند خیلی خوب است اما این کار محتوای شما را خاص نمی‌کند. با این کار محتوای شما فقط یک هشتگ به هشتگ های دیگر اضافه می‌کند. محتوایی را انتخاب کنید که هیچ‌کس دبگر درمورد آن مطلبی ننوشته و دیدگاه منحصربه‌فرد خودتان را درباره آن بنویسید. امروزه همه افراد مطالبشان شبیه به هم است زیرا روزی روزگاری این روش کارساز بوده اما این تاکتیک الان دیگر فایده‌ای ندارد.

  1. احساسات افراد را برانگیخته کنید

اینکه احساسات مخاطبان را نسبت به محتوای خود جلب کنید خیلی خوب عمل می‌کند. برای گسترش یافتن محتوایتان، می‌توانید از هر نوع احساسات انسانی که می‌شناسید، مثل عصبانی کردن خواننده، به گریه انداختن، خنداندن و حتی ناامید کردن آن‌ها استفاده کنید.

مطمئن باشید که وقتی مخاطبانتان حس خاصی نسبت به محتوایتان پیدا کنند، آن را با دیگران به اشتراک می‌گذارند زیرا می‌خواهند افرادی که می‌شناسند و دوستشان دارند هم با آن‌ها در این احساس شریک باشند.

  1. محتوایی تولید کنید که مشکلات افراد را حل می‌کند

اولین موضوعی که مردم به دنبال آن هستند، حل مشکلاتشان است. «پنج نکته برای فلان کار» و «ده روش برای فلان چیز» بهترین عنوان‌هایی است که محتوایتان می‌تواند داشته باشد. باید نقاط ضعف و مشکلات مخاطبان خود را بشناسید و سپس محتوایی کوتاه، دقیق و مفید درباره چگونگی برطرف کردنشان به آن‌ها ارائه دهید (چه بهتر اگر این راه‌حل‌ها با پیشنهاد محصولات، خدمات و بینش‌هایتان همراه باشند). اگر بتوانید فقط با یک نفر همدردی کنید، مطمئن باشید او مطلبتان را برای افراد دیگری که مشکل او را دارند هم ارسال می‌کند.

  1. برای تبلیغات هزینه کنید

اگر می‌خواهید برندتان را توسعه دهید، پست کردن لینک وبلاگ شرکت در صفحه فیسبوکتان دیگر کافی نیست. هرچه افراد بیشتر پست وبلاگ شما را ببینند، احتمال گسترش یافتن محتوایتان بیشتر می‌شود، پس باید از خدمات یا بازاریاب‌هایی کمک بگیرید که دقیقاً می‌دانند کجا باید محتوایتان را قرار دهید که تا جایی که می‌شود در معرض دید افراد مختلف قرار بگیرد.

در حال ارسال
نظرات کاربر
۵ (۱ رای)

ارسال فایل