آیا تبلیغات چاپی هنوز در آینده تبلیغات جایی دارند؟ متخصصان ده نظریه مختلف در این مورد داده‌اند

از زمان ظهور اینترنت افراد منتظرند دوران رسانه‌های چاپی به اتمام برسد. درست است، امروزه اخبار دست اول به‌صورت آنلاین منتشر می‌شوند. بیشتر شرکت‌های رسانه‌ای مهم مدل کسب‌وکارشان را تغییر داده‌اند زیرا مشتریان محتوای دیجیتال را ترجیح می‌دهند اما برای شرکت‌هایی که در کل به روزنامه، بیلبوردها، مجله‌ها و تبلیغات ایمیلی متکی هستند چه اتفاقی می‌افتد؟

با اینکه تبلیغات چاپی هنوز کارایی‌شان را از دست نداده‌اند، آینده‌شان در خطر است. بازاریاب‌هایی که در سال ۲۰۱۸ هنوز به شرکت‌ها می‌گویند از تبلیغات چاپی استفاده کنند، باید این را هم در نظر بگیرند که در دنیای دیجیتالی امروزه این کار ارزشش را دارد یا خیر. در ادامه نظرات اعضای انجمن ارتباطات شرکت فوربز را درباره آینده رسانه‌های چاپی آورده‌ام.

  1. در جایی که مشتری حضور فیزیکی داشته باشد، تبلیغات چاپی هم ارزشمند خواهد بود.

تبلیغات چاپی همین الان هم ابزاری هدف‌محور هستند که فقط مخاطبان خاصی را هدف قرار می‌دهند. بنابراین در آینده نیز همینطور خواهند ماند. در مکان‌هایی مانند فروشگاه خرده‌فروشی یا نمایشگاه که با مشتریان برخورد حضوری دارید، تبلیغات چاپی منطقی به نظر می‌رسد. مثلاً اگر می‌خواهید برای محصولات پزشکی تبلیغ کنید، اتاق انتظار مطب دکترها بهترین جایی است که می‌توانید برای تبلغیات چاپی سرمایه‌گذاری کنید. همچنین برای دسترسی به مخاطبان مسن‌تری که بیشتر نامه‌های چاپی را می‌خوانند، ارسال مستقیم نامه تبلیغاتی گزینه خوبی است.

  1. مشتریان لوکس در آینده همچنان به پلتفرم‌های تبلیغاتی فیزیکی اهمیت می‌دهند.

مجله‌های برگه گلاسوری و بعضی انتشارات معروف اعتبار و احترام خاصی دارند که رسانه‌های آنلاین هیچ‌گاه نمی‌توانند به پای آن‌ها برسند. حضور فیزیکی واقعاً ارزشمند است. مشتریان و مصرف‌کنندگان مجلل خواستار این پلتفرم واقعی هستند و هوشمندانه‌ترین کار این است که در هر کمپین تبلیغاتی بین روش دیجیتال و چاپی تعادل برقرار کنید و رویکردی چندبعدی داشته باشید.

  1. واقعیت افزوده (AR) در تجربه برند «شبکۀ همه‌کاره» متداوم جایی برای تبلیغات چاپی باز خواهد کرد.

مردم روز به روز به تبلیغات دیجیتال بی‌توجه‌تر می‌شوند و در چنین شرایطی تبلیغات چاپی می‌تواند ابزاری جایگرین برای ارتباط با مخاطبانتان باشد. توسعه فناوری‌هایی مانند واقعیت افزوده و شناسایی تصویر باعث می‌شود تبلیغات چاپی گام اول در تجربه برند شبکه همه‌کاره متداوم باشد.

  1. در آینده تبلیغات چاپی باید مکمل و مشوق تعامل‌های آنلاین دیجیتالی باشد.

اگر مخاطبان هدف شما هر روز مجله‌های چاپی می‌خوانند، هنوز دلیل قانع‌کننده‌ای برای ارائه تبلیغات چاپی دارید. با این حال باید با تبلیغات مخاطبان را تشویق کنید کارهایی که از آن‌ها انتظار دارید را انجام دهند. مثلاً اگر تبلیغات چاپی مکملی برای تبلیغات آنلاینتان باشند و خوانندگان نسخه چاپی را ترغیب به خواندن مطالب آنلاین برندتان بکنند، بسیار مؤثر خواهند بود.

  1. اینفلوئنسرها و موجودیت‌های آفلاین مصرف‌کننده‌ها را به استفاده از رسانه‌های چاپی تشویق خواهند کرد.

رسانه چاپی در مسیر تکامل است زیرا راه‌های جدیدی پیدا کرده که می‌تواند از طریق همکاری با موجودیت‌های آفلاین مصرف‌کننده‌ها را با تبلیغات چاپی آشتی بدهد. وقتی این تکامل صورت بگیرد، تعداد خوانندگان محصولات چاپی به طرز امیدوارکننده‌ای بیشتر می‌شود. البته، اگر فقط یک دلار داشته باشید و بخواهید آن را یا برای تبلیغات آنلاین و یا تبلیغات آفلاین خرج کنید، متاسفانه همیشه تبلیغات دیجیتال برنده می‌شود. با تبلیغات دیجیتال به مشتریان احتمالی خیلی بیشتری دسترسی پیدا می‌کنید.

  1. هزینه تولید روزنامه در آینده خیلی زیاد خواهد بود و این مسئله باعث می‌شود آخرین کمپین‌های تبلیغات چاپی هم کم کم از میان بروند.

در آینده شرایطی به وجود خواهد آمد که همه جمعیت جهان از زمان تولدشان به اینترنت دسترسی داشته و با آن بزرگ شده‌اند و روزنامه و مجله فقط در موزه‌ها پیدا می‌شود. صندوق پستی‌های فیزیکی آخرین نقاطی هستند که فقط تبلیغات چاپی به آن ها دسترسی دارند و تبلیغات دیجیتال نمی‌توانند به آن دست پیدا کنند. پس نامه‌های تبلیغاتی آخرین نسخه تبلیغات چاپی خواهند بود. البته با بالا رفتن قیمت کاغذ و تا زمانی که همه قبض‌ها را به‌صورت آنلاین پرداخت کنند، این نوع تبلیغات نیز از میان خواهد رفت.

انجمن ارتباطات شرکت فوربز، نشستی است که فقط از مدیران موفق در زمینه ارتباطات عمومی، استراتژی رسانه و نمایندگی‌های تبلیغاتی خلاق دعوت به عمل می‌آورد.

  1. تبلیغات چاپی در محیطی مملو از صفحه‌های مجازی و متحرک امروزی جایی نخواهد داشت.

کاغذ و مواد چاپی دیگر نمی‌توانند خصوصیاتی که در آینده برای تبلیغات نیاز است را برآورده کنند. نسخه‌های کاغذی سنگین هستند، کار با آن‌ها دشوار استف غیر قابل تغییر اند، منابعمان را مصرف می‌کنند و در نهایت قدیمی شده‌اند. وقتی موضوعی چاپ می‌شود، در همان لحظه و همان زمان باقی می‌ماند و دیگر نمی‌توان آن را تغییر داد؛ بنابراین قدیمی می‌شوند. در حالی که مشتریان آینده دوست دارند با موضوعات زنده، سه‌بعدی و تصاویر پویایی روبه‌رو شوند که به همان لحظه مربوط باشد.

  1. کمپین‌های تبلیغاتی چاپی و دیجیتال کاملاً با یکدیگر ادغام خواهند شد.

آن زمان‌ها گذشت که بودجه‌ای که از تبلیغات دیجیتال اضافه می‌آمد را صرف تبلیغات چاپی می‌کردند. برای اینکه حداکثر افراد ممکن از محصول جدیدتان اطلاع پیدا کنند، باید یک کمپین تبلیغاتی ترکیبی بسازید که هر دو جهان، یعنی جهان فیزیکی و مجازی را در بر بگیرد و بهترین استفاده را از هر دو ببرید. به جای اینکه هر کدام از این رویکردها را جداگانه ارزیابی کنید، از یک شاخص‌های عملکردی استفاده کنید که هر دو شبکه را در نظر می‌گیرد. مثلا برای معرفی سایت و صفحات مربوط به محصول و خدمات حتما لازم است در همایش ها و رویدادها از استندهای تبلیغاتی استفاده کرد. یا با استفاده از چاپ لارج فرمت و چاپ روی بنر، بیل بردهایی طراحی و اجرا کرد تا مخاطب هر جه بیشتر در معرض تبلیغ شما قرار بگیرد.

  1. تبلیغات چاپی به برندها این امکان را خواهد داد که از تبلیغات پرسرعت آنلاین هم پیشی بگیرند.

حضور همیشگی رسانه‌های دیجیتالی باعث شده تبلیغات چاپی قدرت تازه‌ای بگیرند. تصور کنید چقدر حس خاص بودن می‌کنید اگر به جای دریافت ایمیل تبلیغاتی (که هر روزه برای همه راسال می‌شوند) یک نامه به دستتان برسد. اگر می‌خواهید برای شرکت‌ها یا مدیران درجه بالا تبلیغات کنید، ایمیل را کنار بگذارید زیرا نهایت کمکی که می‌توانند به شما بکنند این است که فوراً آن را پاک کنند اما اگر کتاب الکترونیکی‌تان را در بروشوری جذاب چاپ کنید و آن را به دفتر مدیر ارسال کنید، حتماً به دستش می‌رسد و تأثیر زیادی هم روی او می‌گذارد.

  1. برای بازارهای گوشه‌ای که مخاطبان خاصی را هدف قرار می‌دهند، تبلیغات چاپی همچنان روشی ایده‌آل خواهد بود.

صنایع بازاریابی تلفنی هستند که فقط با تبلیغات سنتی و چاپی در سطح منطقه توسعه یافته‌اند. صنعت من و کارآگاه‌های خصوصی از جمله این نوع بازارها هستند. حال اضافه شدن فناوری و تبلیغات دیجیتال مکمل این تبلیغات بوده‌ و به ایجاد بازارهای جدید و افزایش تعداد آن‌ها کمک کرده‌است. با وجود این‌ها، مصرف‌کنندگان سنتی در نسخه‌های چاپی به دنبال نیازهایشان می‌گردند و شما باید در محیط فیزیکی نیز فعالیت داشته باشید.

در حال ارسال
نظرات کاربر
۵ (۱ رای)

ارسال فایل